شمار ازدواج اجباری کودکان دختر در ترکیه طی ده سال ۳۸ درصد کاهش یافته است

بر اساس داده های مرکز آمار ترکیه موارد ازدواج اجباری کودکان دختر سنین ۱۶ تا ۱۷ ساله در فاصله سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵، ۳۷٫۸ درصد کاهش یافته است.


به گزارش خبرگزاری آناتولی، داده‌های مرکز آمار ترکیه نشان می دهد که موارد ازدواج اجباری دختران سنین ۱۶ تا ۱۷ ساله در فاصله سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ در ترکیه با کاهش ۳۷٫۸ درصد، از ۵۰۳۶۶ مورد به ۳۱۳۳۷ مورد کاهش یافته است.
تعداد جمعیت کودکان ترکیه در سال ۲۰۰۰ در حدود ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۹۸۸ بود که این رقم ۳۵٫۲ درصد از کل جمعیت کشور را تشکیل می‌داد. شمار جمعیت کودکان در سال ۲۰۰۷ با کاهش به ۲۲ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۶۲۸ نفر، ۳۱٫۶ درصد جمعیت کل کشور را به خود اختصاص داد. این رقم در آخر سال ۲۰۱۵ به سطح ۲۲ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۶۸۳ رسید. اما به رغم این افزایش٬ جمعیت کودکان نسبت به جمعیت کل کشور با کاهشی ۲٫۶ درصدی روبرو شد و به ۲۹ درصد رسید.
موارد ازدواج در ترکیه نیز طی ۱۰ سال از ۶۳۶ هزار و ۱۲۱ مورد با کاهش ۵٫۲ درصدی٬ به ۶۰۲ هزار و ۹۸۲ ازدواج رسید. در همین دوره تعداد ازدواج کودکان نیز کاهش یافت. رقم ۲ هزار و ۳۱۵ ازدواج کودکان پسر در سال ۲۰۰۶ با کاهشی ۳۶ درصدی روبرو شد و به سطح هزار و ۴۸۳ مورد رسید. موارد ازدواج کودکان دختر نیز در فاصله سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ میلادی با کاهش ۳۷٫۸ درصدی از ۵۰۳۶۶ مورد به ۳۱۳۳۷ مورد تنزل یافت.
استان استانبول در جدول ازدواج کودکان دختر با ۲ هزار و ۴۳۸ مورد٬ در رده اول قرار دارد. پس از استانبول استان غازی عینتاب با هزار و ۹۶۲ مورد ازدواج در رتبه دوم قرار دارد. بنا بر این آمار٬ در شانلی عرفه هزار و ۲۹۳، در آنکارا هزار و ۱۳۰ و در وان هزار و ۱۳۰ کودک دختر ازدواج کرده اند.
کمترین مورد از ازدواج کودکان دختر با پنج مورد در استان تونجلی صورت گرفته است. پس از تونجلی استان آرتوین با ۲۱ مورد، استان بایبورت با۳۱ ازدواج، استان ریزه با ۳۲ ازدواج و استان بیله جیک با ۳۶ ازدواج قرار دارند.
منبع


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *