سفر جهانی رپر افغانستانی برای پایان دادن به ازدواج کودکان
ترجمه گام به گام تا توقف ازدواج کودکان در ایران
سونیتا علیزاده خواننده جوان و رپر افعانستانی است که در دوران نوجوانی از ازدواج زودهنگام گریخته است و همین امر موجب شده تا با نوشتن آهنگی در این زمینه به شهرت برسد. او کمپینی برای پایان دادن به ازدواج زودهنگام تأسیس کرده است و می گوید: “من بسیار ناراحت بودم. خواهر زاده من که چندسالی از من کوچک تر است با من تماس گرفت و خبر داد که نامزد کرده است. من بلافاصله از او پرسیدم با چه کسی؟ او پاسخ داد نمی دانم! او را نمی شناسم! من به شدت ناراحت شدم. به شدت ناراحت شدم چرا که او سرنوشت خودش را به راحتی در اختیار کسی گذاشته بود که او را نمی شناخت”.
Credit Women in the World
من با او همدردی کردم ، چرا که می دانم چقدر یک خانواده می تواند بر روی دختران فشار بیاورد که آرام باشند و از ذهنیت خود صحبت نکنند. من خواهرزاده ام را درک کردم چون من هم در موقعیت او بوده ام. اما من در این زمینه ها با خانواده ام بسیار مبارزه کردم حتی اگر در بسیاری از مواقع من را “دختر بد” خطاب می کردند که به گفته هایشان گوش نمی کردم. من هنوز هم اجازه نداده ام که آن ها کسی را برای ازدواج با من انتخاب کنند. هر کس انتخاب خودش را دارد. هیچ کس نباید قادر به فروش فرد دیگری باشد.
اکنون در امریکا زندگی من بسیار متفاوت است. سفرهای بسیاری می روم تا پیامم را به همه انتقال دهم. دو ماه پیش به لندن سفر کردم  در آنجا رویدادی با نام “زنان در اجلاس سران جهان” برگزار شد و همه زن ها با این هدف در این رویداد شرکت کرده بودند تا داستان های خودشان را برای دیگران به اشتراک بگذارند.
سپس به نروژ رفتم. در پارکی در نزدیکی مرکز شهر اسلو اجرای زنده داشتم و سخنرانی کوتاهی هم کردم. در این مراسم صدها نفر و همچنین نخست وزیر نروژ شرکت کرده بودند. این رویداد در مورد آموزش و پرورش بود، و من در مورد این موضوع صحبت کردم که ازدواج کودکان چگونه میتواند مانعی برای تحصیل دختران باشد.
منبع


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *