جنایتی پیش چشم بزرگسالان
در دی ماه ۱۳۹۴ مراسم ازدواج ۲۵ زوج جوان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان بندرگز با حضور خانواده زوجهای جوان ومسئولین شهرستانی برگزار گردید. این در حالیست که در حاشیه مراسم دو کودک ملبس به جامه های رسمی عروس و داماد دست در دست هم پیش چشم بزرگسال ها به روی سن می روند تا نمادین نقش  نمایندگان عروس و دامادهایی را عهده دار شوند که در این مراسم روی صندلی ها نشسته اند.

لیلی هزار جریبی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بندرگز با عنوان این خبر افزود : این سنت پیامبر اکرم (ص) به مناسبت هفته وحدت و با همکاری ادارات شهرستانی و مسئولین استانی برای سامان دادن وضعیت زندگی این جوانان صورت گرفته است . این قبیل برنامه ها باعث شادی وایجاد روحیه نشاط آوری برای خانواده های آنها وهمچنین ترویج فرهنگ ازدواج ساده را در شهرستان بندرگز می شود تا جوانان ما با ساده بر پا کردن مراسمات ازدواج بتوانند از این سنت پیروی کنند وبا کم کردن مخارج به یک زندگی ساده و بی آلایش بپردازند .

در خبر آمده است یکی از حاشیه های جالب این مراسم برگزاری جشن ازدواج سنتی به صورت نمادین برای دو کودک بندرگزی بود که با استقبال حاضرین روبرو شد. این سوال برای گروه “گام به گام تا توقف ازدواج کودکان در ایران” پیش آمده است که چگونه چنین نماد سازی هایی می توانند چنین عملی را رسمیت بخشند و تلاش های سازمان های جهانی برای توقف ازدواج کودکان در جهان چه معنایی خواهد داشت؟

یادمان باشد حتی یک قربانی هم زیاد است.

ezdevaj71241121 ezdevaj71241124 ezdevaj71241125 ezdevaj71241126 ezdevaj71241127 reza


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *