11233547_776146212505579_8027119876545742823_n

در این صفحه مطالب بسیاری در زمینه ناقص سازی جنسی زنان در ایران نوشته شده است. سعی شده که مطالب دیگری از تجربه های کشورهای دیگر نیز معرفی شود چرا که این تجربه ها می توانند در موارد مشابه بسیار کاربردی باشند. بیش از دو دهه است که ناقص سازی جنسی زنان در جهان مطرح شده است. مبارزه با این عمل در 29 کشور جهان توسط یونیسف به رسمیت شناخته شده و در حال انجام است. اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که آمارهای 20 هزار دختر ختنه شده در روز و یا 150 میلیون زن ختنه شده در جهان تنها مربوط به آفریقا و 3 کشور خاورمیانه است (مصر، یمن، عراق (کردستان)). در حالی که اگر سایر کشورهای دیگر نیز توسط یونیسف به رسمیت شناخته شوند این آمار به رقمی بیش از این خواهد رسید. در تمام کشورهایی که ختنه هنوز به رسمیت شناخته نشده است افراد و نیروهای داوطلب در تلاش هستند که سازمان های جهانی را از رواج این معضل در خاورمیانه و آسیا آگاه کنند.
مدت کوتاهیست که در پاکستان و هند فعالان ختنه دختران دست به کار شده اند. ببینیم در پاکستان وضعیت ختنه دختران چگونه است:
وضعیت ناقص سازی جنسی زنان در پاکستان مانند هند است. این عمل در بین شیعیان موسوم به بهره رواج دارد. جمعیت این گروه که در جنوبی ترین استان پاکستان ساکن هستند حدود صد هزار نفر است ولی پیروان ایم مذهب در جهان دو میلیون نفر می باشند. این عمل در سنین کم توسط دایه ها و با تیغ و یا ناخن گیر بر روی دختران انجام می گیرد. برآورد می شود که امروزه حدود 50 تا 60 درصد زنان و دختران این مذهب تشیع ختنه شده باشند.
این عمل توسط گروهی از آفریقایی هایی که به عنوان برده به جنوبی ترین نقطه بلوچستان آورده شده اند در قرن 19 و 20 رواج پیدا کرده است.
یادمان باشد که حتی یک قربانی هم زیاد است.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *